onsdag 26. september 2007

En liten tanke om digitale mapper.


I min desperasjon etter å finne noe å skrive om på bloggen min, søkte jeg på "digitale mapper" i google for å kanskje få litt inspirasjon eller i alle fall noe å tenke på. Her forventet jeg å finne mange gode eksempler på bruk av digitale mapper, men den gang ei! Gjett hva jeg fant? Du hadde rett... en hel haug med artikler om mappevurdering. Den eneste forskjellen jeg kunne finne, var at tekstene ikke skulle skrives ut og at man fikk svaret i dette programmet(enten det nå gjaldt Fronter eller It`s learning". Dette overrasket meg litt, da jeg trodde man var kommet lenger enn som så. Hvis poenget med digitale mapper er å gjøre akkurat som før, bare på datamaskin, da har jeg misforstått.

Jeg mener vi bør utnytte de ressursene vi har på datamaskinen og på internett. Bilder, videoer, lyd osv. Det er nemlig det jeg kaller digitale mapper!

Ingen kommentarer: