I seg selv er det vel ingenting forvirrende over det han sier. Men jeg mener det blir uklart når kunnskapsministeren først går ut og sier at dataspillene må inn i skolen, før han syarter en kampanje for å få de ut igjen. Nå mener selvsagt Djupedal at man kun skal ha dataspill som fremmer læring, men da stiller jeg meg spørsmålet: Hvordan skal man kontrollere hvilke spill som fremmer læring og hvilke som ikke gjør det? OG hvem bestemmer?
lørdag 29. september 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Læreren bør selvsagt sette seg inn i de spillene som elevene skal få bruke i undervisningen. Om elevene får fritt spillerom, er det litt av hvert de kan finne frem. Om de har et spesiellt spill de ønsker å bruke i undervisningen bør de få en godkjenning fra læreren først. Læreren kan også spørre andre, eller søke på nettet etter omtalet på de aktuelle spillene.
Legg inn en kommentar